Tot ziens nitro welkom 2 takt Benzine

HomeForumsTechniekTot ziens nitro welkom 2 takt Benzine

Dit onderwerp heeft 5 stemmen, bevat 5 reacties, en is laatst geupdated door Avatar van renaldo renaldo 79 dagen geleden.

6 berichten bekijken - 1 tot 6 (van totaal 6)
Auteur Berichten
Auteur Berichten
14 februari 2012 om 23:59 #688
peter

eindelijk een vervanger voor de nitro motoren hpi heeft een nieuw speeltje

8 cc 2takt lekker op benzine en mengsmering
zeg maar dag tegen de gloeipluggen welkom bougies
2keer langere rijtijd op een 10 keer zo goedkoop tankje benzine dan nitro
makkelijkere afstelling dan nitro
sneller starten en beter lopen dan nitro.

nu nog ff wachten wanneer ze beschikbaar komen.

15 februari 2012 om 08:40 #689
Tom van Elsen

Ja, daar had ik ook al over gelezen op modelbouwforum, toen was het een topic over hpi 1/5 elektro…

15 februari 2012 om 12:18 #695
Akino M. Seiki

Waarom niet gelijk viertakt,dat klink nog mooier,katalysator erop en directe injectie.
Of zou shell nog langer met z’n mengsmering fabriekje open willen houden

Zou ie dan ook op LPG lopen,….of komen ze binnenkort ook met 2 takt diesel ; )

15 februari 2012 om 14:45 #700
peter

natuurlijk geen kietelisator weet je hoeveel vermogen je dan inlevert een berg moet je hem. is onder een auto vandaan slopen verschil is net zo als een dynamo en diessel was er al je kan ook je huidige nitro ombouwen naar diesel met een davishead conversie setje enne niet voor het een of ander lol nitro is al een diesel eigenlijk gas kan staat op youtube ook filmpje van enkel geen smering. wd 40 draaien ze ook lekker op btw

15 februari 2012 om 15:08 #701
Hubertus Dirven

Die 2takt van HPI komt onder een Savage achtig iets, veel te groot voor een buggy en levert een hoop vermogen in, maar wie weet in de toekomst. Een 4takt heb ik onder een buggy van me maar daar wordt de omgeving niet vrolijk van, wat een herrie maken die, zelfs met demper. Het vermogen en koppel daarvan is lachwekkend laag trouwens evenals het toerental. De hitte die ze produceren is dan weer belachelijk hoog. Om maar te zwijgen van het onderhoud aan een 4takt. Ze moeten trouwens nog zwaarder gesmeerd worden dan een 2takt.
Een goeie 3weg geregelde katalisator zorgt juist weer voor vermogenswinst, denk aan raceteams die er wel 2 gebruiken voor een nog preciezere afstelling. Zonder katalisator is injectie dan weer een beperkende factor, dan is een carburateur weer gewenst. Niet geregelde katalisatoren zijn grote vervuilers als de motor niet op bedrijfstemperatuur is, ze beperken ook nog eens het vermogen.

‘t Is natuurlijk wel een gewaagde stap van HPI om met zoiets uit te komen in een markt waar de consument nogal sceptisch en “klassiek” aangelegd is. Ben benieuwd wat zo’n blokkie gaat kosten, zou er best 1 willen hebben (je weet wel, vijlen, frezen en zo).

29 februari 2012 om 22:21 #755
renaldo

goed he die hpi motor op benzine
toen ik de motor zag dat is wel iets voor mij
gr. renaldo

6 berichten bekijken - 1 tot 6 (van totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.